excursie · timp liber

Cu alaiul prin Romania

Tur de nuntă prin România

Nu am mai scris de mult despre călătoriile mele, în ciuda faptului că acest blog de la aceasta a a început: dorul meu de ducă prin Țara mea cu ochi frumoși. Răsfoind fotografiile din anii trecuți , am ajuns la câteva poze răzlețe alături de turiști nuntași prin România, eu fiind ghidul lor. Vara aceea, de fapt două săptămâni alături de  oamenii diferiți, dar care, cumva, țineau de același grup.

Se întâmpla în 2014. O doamnă româncă se căsătorea cu un domn din Israel, iar nunta o celebrau în România. Și-a chemat prieteni și rude de pe tot mapamondul, iar pentru cei mai apropiați dintre ei a organizat circuite în două reprize. Pe mine m-au luat ghid, iar Primus Trans le-a furnizat mașini cu șofer.

Pe hartă părea aproape

Prima tură a fost de groază. Nu de alta, dar nuntașii curioși să vadă România vroiau să ajungă de la București la Cluj Napoca din prima zi și să viziteze și toate obiectivele de pe traseu.  Cu mare greutate am reușit să le explic că este un efort uriaș în primul rând pentru pentru ei și pentru șofer să parcurgă o asemenea distanță și nici nu s-ar bucura de obiectivele turistice. Cu mare greutate am reușit să îi conving.  La următorul grup, oamenii erau deja convinși de rude că am dreptate și totul a mers ca uns. Am reconfigurat traseul astfel: București- Peles- Bran – Brasov- Poiana Brașov  ( ziua 1), Brașov – Sighișoara Sibiu- Bâlea Lac ( ziua 2), Bâlea Cascadă- Curtea de Argeș București.

M-am bucurat că le-a plăcut România. Fiindcă majoritatea lor erau din Israel, erau copleșiți de reursele de apă din țara noastră de râurile numeroase. La cascada Bâlea săreau în sus ca niște copii, în ciuda faptului că mare parte a lor erau 55+.

De-a lungul Transfăgărășanului toți erau extaziați, de fapt natura le-a plăcut cel mai mult. Doamnelor le-a mai plăcut să meargă la cumpărături, mai ales în Brașov.  Degeaba am încercat eu să le conving să facem o tură de Piața Sfatului, să vadă Biserica! Nu și nu, shoppiing!!!!  Intrasem în spiritul lor,  așadar am făcut și tură de shopping. Cum nu îi mai puteam urca în microbuz, i-am cinstit cu un covrig de Brașov să își aducă aminte de loc.

Vârsta e doar un număr

La Bran a fost o fază haioasă. Au vrut sa facă turul Castelului doar doamnele, iar domnii au rămas să mănânce.  Una dintre femei, la 80 + de ani  a insistat să facă tot turul în ciuda treptelor numeroase. La un moment dat  a trebuit să opresc tot valul de turiști să las ambițioasa doamnă să viziteze Castelul Bran până la final.   Am stârnit vorbe și comentarii, dar nici nu îmi păsa, atât de tare am respectat curajul femeii.

Când am ajuns la Sighișoara am avut parte de aceeași poveste Rampă, trepte, turiști cu vârstă înaintată. În timp ce primul grup a gemut și scâncit, cel de al doilea, format din persoane mult mai în vârstă a fost plin de admirație. Am fost fericită și mândră până în măduva oaselor cât ei se minunau și tot întrebau. Cu atât mai drag mi-a fost  de ei și cu mai mare elan i-a povestit. .. Până a venit ploaia.  Ei mergeau încet, drumul pe strada Hermann Oberth, format din dale și foarte abrupt, mă gândeam că s-a dus cu bucuria. Lor și, implicit, a mea.

Am colaborat senzațional cu  șoferul Primus Trans și toată stima pentru el! . A venit fix în capătul străzii și le-a făcut oamenilor viața mai ușoară.  A fost la fix. Tocmai începuse o ploaie, rapidă de vară, iar ei erau obosiți rupți. Bineînțeles,  nu ar fi recunoscut nici alergați de ploaie!

Surprize dulci pentru copii mari

În Sibiu o parte a lor a insistat să meargă la Sinagogă. Le-am explicat că știu că ar fi închisă, dar nu a fost chip. Am mers cu aceia dintre ei care și-au dorit să meargă, dar am fost de prisos. S-a repetat etapa de a convinge oamenii la microbuz. De data aceasta era cu atât mai dificil, fiindcă la Bâlea ne anunțaseră că ultima comandă de masă în restaurant o iau la ora 8 seara. I-am hrănit cu ciocolată Făgăraș să știe că peisajul în munți  va fi la fel de dulce. Nu i-am mințit, iar ei s-au bucurat după cum vă povesteam mai devreme.

Concluziile mele reamintindu-mi acest tur? Avem o țară absolut superbă care încântă gusturile oricărui turist. Minusuri? Infrastructura nu este pentru toți turiștii.

 

Lasă un răspuns

