fun · ganduri · timp liber

Rațele și țestoasa

Nu e fabulă, e o întâmplare oarecare din parc. Creatura aceea mică și isteață  m-a provocat să văd fabula din spate. Când spun creatura mică și isteață, mă refer la un pui de țestoasă,  cu un cap verde intens  și … plină de tupeu.

Orășelul copiilor și al adulților care vor să dea  în mintea copiilor. 

Am ieșit ieri în parc să îmi răcoresc puțin creierii încinși de caniculă și gânduri.  Cum am norocul să stau în apropiere de Tineretului, mi-am purtat pașii către parc.  Pe drum m-am oprit să cumpăr două pungi de pufuleți: una pentru sufletul meu hipoglicemic, cea de a doua pentru păsările din parc. Aparent crescătoria de vrăbiuțe și guguștiuci din fereastră nu îmi mai ajunge!

Am intrat pin Orășelul Copiilor și, pe cât nu îmi plac aglomerațiile, aici, între atâta veselie am ignorat îmbulzeala, am ignorat kitchul  care din loc în loc, am ignorat până imaginea trăsurii cu ponei care mă supără atât de tare de obicei, văzând cum sunt exploatate bietele animale!

Prima oprire am făcut-o la locul de joacă cu fântâni arteziene. Pentru scurtă vreme am fost tentată să mă
bag  în rând cu acea mulțime de copii și să țopăi în apă. Mi-am amintit la timp de vârsta din buletin și mai ales că în buzunar aveam actele și telefonul care ar fi suferit grav în urma apucăturilor mele copilărești. Poate într-o emisiune viitoare  voi reveni la copilărie, iar părinții vor striga la mine că aici nu e concurs de tricouri ude!

 

Am trecut pe lângă scena amenajată în parc, unde TVR HD se pregătea  de un live. Intuiesc că se organiza un spectacol de muzică populară.  Nu am zăbovit, dar în cele două minte în care am parcurs distanța până spre aleea care duce către parcul Tineretului, am observat rapiditatea cu care aranjamentele florale se organizau dintr-o mișcare a mâinii:erau din plastic!

Țestoasa cea isteață

M-am oprit în dreptul insulei, pentru cine știe locul. Era împânzit de rațe și puteam să mă relaxez la testoasa fabulaumbră în timp ce hrăneam păsăroii.  Doi în unu, cum zice reclama!

Am început sa arunc cu pufuleți în apă, așa că sunt biodegradabili și fiindcă păsărilor le plac. Rațele  s-au apropiat timid către mal, dar nu suficient. Fiind foarte ușoare, toate fărâmele de mămăligă expandată cădeau chiar la marginea lacului în imediata mea vecinătate. Ei, asta provoca teroare în rândul păsăretului. Or fi vorbit cu rudele lebedelor din Austria și au învățat că românii se pricep să vâneze în lacurile artizanale. Mi-am amintit că la țară se strigă ceva de genul mani-mani ( oooh, oare se scrie  money- money?) , dar numai nu veneau ( nici nu a plouat cu bani!).  Am continuat să arunc cât mai departe.

https://drive.google.com/file/d/0B9yGQ1vjUO9WM1NfeEtubUhITWs/preview  Până o urc pe tube, aici o găsiți pe tupeista mică!

Deodată văd o umbră pe sub apă. M-am întrebat dacă e un pește mai îndrăzneț… gândul îmi rămâne neterminat. Un cap verde,  de broască țestoasă,  iese de sub apă îmbucând direct din cel mai mare pufulete! După dimensiuni era pui, unul hrăpăreț nevoie mare, rodea în stânga și dreapta, făcea curățenie pe lac, nu alta!  Venise atât de aproape de mal încât dacă aș fi întins mâna aș fi prins-o.  Pun pariu că dacă ar fi fost vreo mămăligă pe mal, ar fi venit până la picioarele mele, atâta curaj avea!

Cârdul de rațe, mai în spate,   se uita uimit cum îi dispare bunăstarea!  Abia când s-au prins duduile cum stă treaba a început o luptă frate între membri păsăretului, cu zgomot și bătăi de aripi.  Asta mică și verde le dă o nouă lecție de istețime.  cum doi se bat și al treilea câștigă, la fel și în povestea noastră: doua rațe făceau concurs care înoată mai repede până la următoarea mămăligă expandată. Țestoasa dispare, reapare  în dreptul mâncării plutitoare, scoate capul de sub apă și fură pufuletele de sub ciocul rațelor!

M-a lăsat mască!  Nu am crezut că  o țestoasă poate fi atât de isteață și să îmi dea o asemenea lecție de viață: supraviețuiesc cei curajoși, chiar dacă sunt mici și singuri!  dacă mă iau după țestoasa mea, important  ca cel mic și curajos să lupte și să urmărească oportunitatea!

Care a fost schepsisul că rațele acelea erau cu nemiluita, când nu au avut tupeu să se apropie la mal unde era mâncarea, iar când s-au hotărât să ia o decizie și să facă o mișcare,  au făcut-o pe cea mai proastă: să se bată între ele, între timp jivina, mică verde și simpatică să le fure hrana de sub cioc!! Curat- murdar!

Și când te gândești că broasca țestoasă e dată drept exemplu pentru lentoarea ei!!!

O să vă ilustrez cu imagini cine este  personajul fabulei mele! E fenomenal! Mi-ar plăcea una acasă, dar în acvariu îi ucid spiritul.

 

 

 

Lasă un răspuns

