despre mine · ganduri · Tara mea cu ochi frumosi

Despre bucurie, calatoriile mele si despre punctualitate

Ne jucam de-a v-ati ascunselea in iarba.

Astazi e zi de sarbatoare si imi  fac un hatar scriind cateva randuri aici despre ce am facut in  ultima vreme.

Am avut zile mai bune, zile mai putin placute. Important e, ca la final, dupa ce trag linie  la final de luna,  zambesc.  Spuneam ca am facut schimbari in ceea ce priveste agentia de turism, mai exact partea de agentie nu mai exista.  Intr-un fel chiar ma simt usurata, fiindca as fi continuat mult si bine in indarjirea mea de turism accesibil, iar realitatea din teren nu o prea permite.  Poate as fi ajuns la acelasi rezultat peste un an, mai extenuata si mai dezamagita. Asa am ajuns  la concluzia ca e bine sa iti faci meseria din pasiune, dar sa nu fi prea idealist cand iti stabilesti scopul. IXPR va fi echilibrat  ca ideal, fara a-i lipsi pasiunea si satisfactia lucrului bine facut.

Totusi, am avut parte de turism,  de alta ramura a acestuia. Fiind ghid autorizat am insotit turisti straini prin tara si m-am bucurat. M-am bucurat ca ei au fost incantati de frumusetea Romaniei, m-am bucurat ca la finalul fiecarui tur toti mi-au zambit multumiti si ne-am despartit prieteni. M-am bucurat ca mi-au spus ca sunt profesionista. Acum, cei care lucreaza in turism stiu ca nu este intotdeauna simplu sa fii pe placul tuturor. Cei care nu lucreaza in turism, ar putea crede ca un ghid este intr-o continua vacanta (de fapt am auzit o replica care sugera asta:) ). Nu este asa, dar, la final, daca si tu si turistii pe care i-ai insotit pleaca cu un zambet, ai o mare satisfactie.  Cand ii simti  prieteni, atunci esti fericit de-a dreptul! Asa am fost si eu.  O parte dintre turisti erau seniori si mi-am dat seama cat de mult m-au ajutat toate lucrurile invatate pentru proiectul meu de accessible travel. Este drept ca vacanta turistilor ar fi mai usoara si mai placuta, iar antreprenorii din turismul romanesc ar avea si mai multi clienti multumiti  daca    ar investi  in  accesibilizarea atractiei, restaurantului etc pentru turisti cu cu nevoi speciale.

M-am surprins ca stiu sa ma bucur de acelasi lucru din nou si din nou. Pot  sa vad peisaje si locuri de nenumarate ori, dar de fiecare data le admir ca prima oara. Ma bucur vazand aceleasi vai, aceiasi munti, aceleasi orase si continui sa cant acelasi cantec vechi cu rezonante comuniste , “Tara mea cu ochi frumosi”.

Am avut o mega -zi cand am iesit sa ma dau cu buburuza. „Buburuza” este motocicleta de enduro, un Kawasaki de 125 cmc, in doi timpi, pe care o numesc buburuza nu fiindca ar fi mica, ci fiindca are abtibild cu o  buburuza pe ea. Vreau sa imi imbunatatesc abilitatile de a merge pe munte, doresc sa imblanzesc mai mult bestia si sa imi fac natura prieten. Tocmai natura si peisajele pe care le vezi acolo, sus, ma  provoaca sa imi doresc si mai mult sa devin un prieten constant al “buburuzei” si muntilor.  Multi cred ca este vorba despre adrenalina. Adrenalina o simti in cazul in care cazi, in rest este numai incantare.  Esti tu cu prieteni  de nadejde alaturi, calutul de sub tine si magnificul peisaj muntilor si multa liniste.  Unde am ajuns ultima oara, mai era doar un cioban cu turma si al carui glas rasuna pe cand suduia o oaie “na fi-r-ai a dracu’ , intoarce-te!” Mintea nu are vreme sa o ia in directii diferite, micile ganduri sabotoare sunt departe, calculul facturilor ramane pe asfalt. Am avut si un mic atac de panica, ca tot vorbeam despre adrenalina,  pe care l-am rezolvat in 30 de secunde.  Incepuse ploaia si, fiindca nu am ales o trasa prea buna,  am topait dupa motocicleta. Am alunecat pe pamantul usor umed  si am dat cu fundul de pamant, in timp ce motocicleta o lua in directia opusa mie.  Nu mi-am permis sa dardai prea mult din panica, fiindca am socotit ca daca nu ma mobilizez rapid si continua sa ploua, risc sa gust din nou pamantul. La un moment dat era o baltoaca si nu’s ce a fost in mintea mea, dar am luat-o prin mijlocul ei.  Aveam noroi pe fata, pe ochelari, din manusi curgeau zoaie. Cand m-am schimbat de echipament am vazut ca toata lenjeria mi-era stropita cu noroi. Credeti ca toate astea m-au intristat? Nu, dimpotriva, m-am distrat copios.

Despre ce vreau sa mai vorbesc astazi? Despre lucruri serioase precum toleranta si punctualitate. Am tot mers pe principiul ce nu imi place mie, nu fac altora. Cu mai multa vreme in urma mi-am facut niste prieteni sa astepte fiindca am calculat gresit timpul in care as parcurge distanta de la A la B.Cand m-am vazut asteptata, m-am simtit aiurea in sinea mea. Mi-am cerut scuze si nu am repetat. Acum vad  diverse persoane care intarzie  in mod repetat. In prima faza am fost toleranta, apoi mi-am dat seama ca toleranta este gratia pe care o acorzi celor care merita sau a caror greseala este accidentala, dar nu celor care o fac din lipsa de respect.   Rateurile mele de punctualitate au fost rare, dupa cum spuneam,  dar faptul ca in ultima vreme mi-am petrecut-o prin prisma organizarii stricte a timpului, iar altii totusi mi-au incurcat planificarile prin “relaxare”, ma provoaca sa tratez punctualitatea ( mea si a altora) cu seriozitate aproape militareasca.

Ce mai fac pe langa munca? Merg la sala aproape zilnic, iar miscarea e portia de buna- dispozitie de dimineata care, pe langa stil de viata sanatos, in acelasi timp ma ajuta, prin analogie, sa ma motivez profesional? Aceasta nu este o noutate, aceasta este, dupa cum am spus, o rutina importanta si pe care o recomand tuturor, la fel ca spalatul pe dinti. Recunosc, am momente de orgoliu cand ma uit in oglinda, imi plac transformarile, imi place ca varsta mea ramane ascunsa in cartea de identitate. Nu va speriati, o sa raman acelasi nivel cu orgoliile mele, nu o sa imi umplu facebook-ul cu cracii goi  sau  sa  imi pup bicepsu’ ca Popeye.:)

Va urez tuturor sa va bucurati de ziua libera, iar celor cu numele de Maria, Marian le voi ura la Multi ani in septembrie!

Lasă un răspuns

