Amintiri din vacante · Tara mea cu ochi frumosi · Uncategorized

Care cetate? Cetatea Medias

De la Danes, de la un leu (ban, nu animal ) pentru strutul meu am ajuns la Medias. Nu stiu daca simplul fapt ca era inainte de sarbatoare, de Paste, sau asa e pur si simplu, dar acolo, in oras, e o liniste, de iti tiuie urechile! Numai ce am ajuns intr-un parc unde mai palavrageau niste batranei, ca altfel mi-ar fi explodat timpanul de la atata tiuit in zadar!

Ne-am tinut dupa semnul care ne indica zona istorica si am ajuns la cetatea medievala despre care aflam de la ghida, tinerica si draguta, ca  prea putini localnici stiu. Cu atat mai putin turistii. Cu toate acestea, in cetate era gasca de „poli gloti „care asculta explicatiile fetei. Biserica evanghelica este  monumentala prin dimensiuni, vechime( construita in jurul anului 1600),printr-o orga uriasa in spatele bisericii si un altar senzational, dar simplist pictat in fata bisericii.

Biserica este protejata de  ziduri inalte groase, de cetate, din care in punctele cardinale  se ridicau niste turnuri semete.  AM dat roata bisericii si am meditat la vorbele fetei: nici macar localnicii nu stiu ca au o cetate. Cetate? Care cetate? Aia in care ma aflam si pe care o admiram indelung…

Ne-am oprit sa mancam. Si am mancat bunut, la un restaurant de fite in centru. Am intalnit din nou poliglotii. Cu burta pusa la cale , ne-am reintors la Sighisoara.

Lasă un răspuns

