Uncategorized

Praga nu e braga

Am ajuns la Praga sambata dimineata. Plecasem din Bucuresti dintr-o caldura innabusitoare, unde curgeau apele de pe mine numai miscand din degetul mic de la picior sau facand nimic – asta la 5 dimineata,  asa ca ajungand in capitala ceha unde ploua si (din avion ) parea de-a dreptul frig m-am cam uitat chioras.  Pe durata zborului intreaga gasca imi povestise cum s-a pregatit cu haine de frig si ploaie. De fapt nu intreaga gasca, ci acea parte mai informata (eu eram pe langa tot ce se intampla pe acolo, intrucat accesul la computer si internet, implicit, a fost blocat de cea ceea ce se numeste renovarea casei) sau mai inteligenta.

Nu mai conta starea vremii, fiindca starea vremurilor se arata promitatoare: mergeam la Brno, la Moto GP! pentru cei care sunt interesati de motociclete stiu ca moto GP este ACEL eveniment similar Formulei I pentru motociclete, locul in care se bat greii, pe motociclete care poarta nume cu greutate, pentru echipe consacrate.

Gata cu reveria, revin la privirea mea zgaita pe geam, mai exact picaturile de pe geamul avionului.Cu toata onestitatea ascultam spasita „cum de nu ti-ai luat nimic gros sau de ploaie?” in timp ce in gand fredonam „sunt la Praga, sunt in Praga!

Am plecat de la aeroport cu doua masini de inchiriat si cu GPS ul in functiune (traiasca tehnologia!) pentru a face un tur al Pragai si, eventual, sa imi iau ceva mai gros de imbracat, intrucat nu cred ca starea vremii si cehii ar fi inteles ca eu vin de la peste +35 grade celsius. Am juns in centru un de era un muzeu urias. Trebuie sa precizez inca de la inceput ca nu stiu cum se numesc obiectivele pe care le-am vazut intrucat am mers la picior din aduceri aminte ale prietenilor, iar timpul de vizitare s-a limitat la cateva ore , cu masa inclusa. Asadar, revin. Eram aproape de centrul centrului, buricul buricului, de miezul Pragai ceheasca. In spatele nostru- cladiri fenomenal de frumoase, in fata muzeul, alta cladire senzationala.

Această prezentare necesită JavaScript.

Soare, canicula raman in urma, undeva pe malul Damboviteimuzeu

Am tot luat-o la pas pana am ajuns pe o strada pe care la fiecare al doilea magazin exista o pravalie cu suveniruri. Bine, nu o fi fost un magazin la fiecare doua magazine, o fi fost la trei sau unul dupa celalalt, cert este ca pravalia cu suveniruri era nelipsita in centru, iar localnicii aveau ce rontai in urma vanzarii de tricouri cu Praga, cuCehia (Czech me out din titlul anterior era mesajul inscriptionat pe un hanorac care mie mi-a placut taare mult . dar ajungem si la asta.) Intram buluc in primul magazin de suveniruri. Dupa cum ziceam, existau tot felul de tricouri, sepci, biblicuri -toate, dar toate „branduind” locul. Toate nebunelele posibile, inclusiv  cele ametite cu mesaje la fel ametite referitoare la bere, sfinteau locul sau cel putin aminteau de acest loc , de acest oras, odata ce plecai din el cu obiectul. Eu, personal, ma orientasem spre acel hanorac haios pe care scria „CZECH ME OUT”.  In afara de haiosenia sa, hanoracul era si foarte gros si mi-ar fi ajutat la potolirea dardaielii. Toate bune si frumoase pana la bani. Tricoul, de fapt, hanoracul, costa undeva la 30 euro, iar cand propretarul pravaliei s-a prins ca suntem romani a zis ca nu lasa nimic fiindca romanii sunt bogati. Cat despre pretul bluzei mult admirate si provocatoare de chicoteli?????  Scump, domne scump.  Un gand de hai sictir , asa ca de criza si usor tovarasesc  mai apoi ne-am carat. Mai rau a fost ca nu am mai gasit un al doilea hanorac la fel, cu mesaj atat de simpatic.  Nici macar poze nu i-am facut.:((

Oricum, scump, domne scump!

2 gânduri despre „Praga nu e braga

Lasă un răspuns

