excursie · timp liber · Uncategorized

Les Jardins du Luxemburg… si un varf de turn

Am promis ca voi continua si iata ca ma tin de cuvant. Am tot mers spre gradinile Luxemburgului cu metroul in fine, un fel de tramvai, altfel decat tramvaiul nostru fiindca se deplasa prin subteran. Nu a fost greu sa remarc infrastructura generoasa  de  transport public, dupa cum mi-a facut placere sa observ figurile relaxate ale pasagerilor, turisti sau nu.  Daca la noi in Romania,  am observat mai ales figurile incrancenate ale oamenilor pe strada, in metrou, tramvai sau la volan, iar mai apoi, in Paris,  in parc si oriunde am vazut niste fete relaxate, pline de viata, vii si vesele. Gradinile Luxemburgului este de fapt un parc gigant, decorat atat cu plante  exotice,  verdeata de orice gen pana la urma, o multime  statui care inconjoara un lac pe care vietuiesc tot felul de pasari.

Veselie pariziana, fotografiata de pe Arcul de triumf
Veselie pariziana, fotografiata de pe Arcul de triumf

 Mi s-a parut foarte haios cum au separat statuile damelor de cele ale masculilor. Si cum stateam eu si ma zgaiam la statuia Mariei Stuart,aud in spatele meu un nea caisa carcotind englezeste .   Individul ma atentiona ca Maria Stuart era de prin Scotia. Da, stiam de aceea ma distram ca francezii – frantujii, cum ar fi zis bunica mea – si britanicii in general s-au  „pupat” de-a lungul timpului mai degraba formal, iar pe aceasta Marie de Stuart, daca imi amintesc bine, au pupat-o cu o ghilotina in dinti.

ii cunoasteti? sunt de ai nostri - in metrou

Cand si unde mai scapam de aceasta imagine?

Am fotografiat prin parc ca un mic chinezoi, de fapt o chinezoaica, nu atat de mica fiindca am inceput sa pruind forme rotunjoare de cand am inlocuit tigarile cu nuci, si apoi m-am intors la o … bere. O bere in gradinile Luxemburgului! Neam de neamul meu nu a visat ca voi face asta (desi trebuie sa recunosc ca nu sunt prima din al meu neam care sa se plimbe prin les jardins). Poate ca nu era tocmai potrivit la bere un croissant, dar m-am dus sa cumpar unul de la terasa la care ma aflam je n’ai plus madam. Sa dea dracii! Vroiam si eu una bucata din renumitul, comestibilul, foiosul foitagist croissant si voi nema! ce mi-a placut in gradini? Pai gradinile integral! Si apoi oamenii care nu au niciun stres. O doamna citea ziarul rastignita pe scaun  din cornier, un individ rezolva niste mega probleme de matematica sau fizica, poate chiar reinventa teoria cuantica, o fatuca citea „dintr-o nu stiu care” carte, o alta isi lua masa… cam asta era atmosfera in tot acest parc urias si frumos ornamentat.

Relaxare pariziana

gradini, din nou gradini. palat, din nou palat

Spre Turnul Eiffel ne-am deplasat cu 6,  tramvaiul -metrou subteran. Sa zic ca m-am mirat auzind o cerseala intr-o franceza cu accent de Ferentari? As minti, nu nu m-am mirat sa le vad si sa le aud pe ale noastre cu al de „da-mi si mie”.

metrou

Colosul metalic l-am vazut de la o distanta considerabila. De fapt,  turnul Eiffel poate fi vazut de oriunde din Paris, ai senzatia ca este un gigant dominator care va veni peste tine si te va pedepsi daca nu esti cuminte si nu iti vei vedea de treaba fiindca el vede si stie tot. Este firesc sa simti astfel cand te gandesti ca este nu mai jos de 327 de metri si cantareste 10.100 tone! Impresionant, nu? In fata lui esti o furnica, una din miile care stau cuminti la coada sa ii vizioneze structura metalica pe interior, doritoare sa vada lucrurile de la intaltimea Intaltimii Sale. In spatiul verde de la picioarele sale cracanate, maronii si zdravene- a se citi imens, colosal, uriesesc; de-a dreptul mirobolant- se intindea o mare de oameni care isi dorea sa il viziteze turnul. Si noi, gasca prin ea.  Ne asezam la coada unde toata lume astepta de buna voie si cu buna dispozitie sa ajunga la biletele mult visate. Noi romanii avem o cultura aparte a cozii, a asteptarii in rand, pentru apa, papa si alte cele, ale gurii sau nu, asa ca am asteptat disciplinati si pentru hartiile care vindeau visuri- tichetele de acces pe turn. Nici macar anuntul de pe afisajul led, care ne anunta ca temporar se poate urca doar pana la nivelul 2, nu ne-a facut sa dezertam. Am ramas acolo pe baricade sa vedem ce se poate vedea.

Turnul la distanta

Inaltimea Sa- Turnul

E cam tarziu, continuu maine

PS: faza nostima a zilei? tricoul meu . Am avut un tricou galben pe care scria Brasil, chiar in ziua in care Brazilia avea un meci in Cupa. M-am trezit ca fac parte din marea comunitate a purtatorilor de tricouri galbene inscriptionate cu verde „Brasil” , ca un pustiulica cu mutra de gigolo- care se pretindea avocat- ma abordeaza in portugheza. Am vazut purtatori de tricouri care vorbeau bulgara, rusa, portugheza,  spaniola sau limbi neidentificate- d’aia veniti cu OZN-ul sa vada turnul si sa poarte  tricouri galbene. Cool, nu?

Apropos, prea ocupata cu Parisul, nu stiu ce a facut Brazilia in acel meci.

Brasil - eu decapitata din comunitatea Brasil
Brasil - eu decapitata din comunitatea Brasil

Brasillllllllllllllll

2 gânduri despre „Les Jardins du Luxemburg… si un varf de turn

  1. Faine gradinile. Si mie mi-a placut atmosfera aia de dolce far niente, recunosc🙂 Am zacut colea pe niste trepte, si am ascultat conversatia celor din jur, pentru ca mi se pareau mult prea cool in nimicareala lor. Daaaar, trebuie sa iti spun un secret. Nu suport turnul eiffel, mi se pare o porcarie de fier uriasa catre strica orasul ala superb. Chiar daca tu l-ai prezentat foarte fain.🙂

  2. Da, gradinile sunt faine,incredibil decorate si in plus iti arata alta lume decat cea romaneasca, una mai relaxata. Si dupa cum gusturile nu se discuta… mie mi-a placut incredibil de mult turnul, ideea de a imbina tehnicul cu aspectul cultural, modul in care poti fi peste tot si toate.

Lasă un răspuns

