ganduri · Uncategorized

Din nou despre fumat

Scriam cu ceva timp în urmă că intenţionez să mă tai la cota de  tutun. Am reuşit  să nu fumez. După ce am gandit-o îndelung, la un moment dat am zis „asta şi gata”. Aşa a fost. Am avut şi faze „clocotitoare”, lacrimogene, dar nu sunt sigură că au fost cauzate de ţigări (sau mai bine zis de lipsa lor), ci de factori independenţi de dependenţa de nicotină. de fapt, ieri mi-am dat seama că existau ocazii în care ţigările mă făceau mai nervoasă. Când mergeam la cumpărături(asta până ieri), ultima sută de metri a magazinului  o parcurgeam în ritm forţat, iar odată ajunsă afară, îmi aprindeam cu nesaţ o tigare şi nu plecam până nu o terminam. O lăsam pe mama să aşeze bagajele în timp ce eu mă enervam că nu mai găseam odată nenorocita aia de brichetă. Ieri am flendurit-o prin magazin, nu m-am agitat, nu m-am grăbit, ajunsă în parcare, am pus cumpărăturile în portbagaj liniştită, am plecat fără a mai căuta unde e bricheta, am stins bine ţigarea sau d’astea. Deocamdată, renunţarea la fumat îmi priieşte: cel puţin simt mirosul florilor din jur şi nu mai am şedinţe cu mine însămi după fiecare ţigara aprinsă, nu îmi mai put hainele şi nici mâinile. În rest nu ştiu dacă am vreun beneficiu (mai ales că am cotit-o spre pateuri cu brânză şi alune în loc de ţigara) dar oare fumând am vreunul? Nu ştiu ce va fi, cum voi fi, deocamdată mi-e bine aşa şi sunt mulţumită de decizia luată.

6 gânduri despre „Din nou despre fumat

  1. Considera-ma colega ta de suferinta. La mine au trecut 5 zile de cand nu mai fumez, insa nu atat lipsa nicotinei ma framanta, cat tabieturile legate de tigari… Daca lucrez ceva si fac o pauza, parca pauza in sine nu-şi are sensul fara tigara… Oricum, experimentez senzatii fizice nasoale rau – dureri de cap, somnolenta maxima si chef zero de nimic…

  2. Sincer, pana acum nu prea am avut de suferit. Am avut unele faze de iritare, pe care cred ca le-as fi avut oricum. In rest, ma simt chiar bine. Se fumeaza langa mine si nu am niciun stres. Ma trezesc dimineata si imi beau cafeaua fara a-mi dori o tigara. Pe de alta parte, cred ca beau mai multa cafea decat de obicei. Nu musc pixuri, nu mananc creioane sau sticsuri imaginandu-mi ca fumez. Sunt aceeasi, dar mai putin mirositoare si cu niste bani in plus in buzunar.:)

  3. foarte bine, ma bucur pentru tine. eu nu am fumat in viata mea si nu prea inteleg dramele astea legate de tigari, dar le transpun in dependenta mea de ciocolata, a carei lipsa imi da stari de nervozitate :))

  4. Foarte bine ca nu ai fumat, inteleapta decizie. De obiceiul de a manca ciocolata, daca chiar vrei, scapi mai usor decat de dependenta de tutun/ nicotina.:)

Lasă un răspuns

