ganduri · Uncategorized

Violenta infantila

Observ ca asist din ce in ce mai des la evenimente violente. Daca acum cateva saptamani descriam o scena de violenta in trafic, seara trecuta am vazut urmarile violentei in randul copiilor.

Eram prin casa, ma fataiam de colo dincolo. La un moment dat ii vad pe ai mei ca dau buzna spre balcon. Apropiindu-ma aud o voce de fetita strigand „aoooleo l-ati omorat”. Am iesit si eu pe balcon si am privit ce se intampla. Jos o gasca de cel putin de 20 de copii, cu varste cuprinse intre 10-15 ani, roiau in jurul unei mogaldete intinse pe asfalt, mogaldeata ce parea un copil. O fata plangea si tipa „Sobolane e doar vina ta! Sunati la 112” Nu stiu cine era Sobolanul, nici nu s-a tradat prin vreo replica. Copilul continua sa zaca pe asfalt. Am intrat in casa dupa telefon, iar cand am iesit, un baiat mai maricel vorbea la telefon, indicand adresa. Am urlat intreband  daca au sunat la 112, mama m-a calmat ca da, in acelasi timp, o voce de femeie a strigat ca va veni ambulanta. Intre timp, a aparut un baiat mai rasarit care a luat copilul de pe asfalt, l-a urcat pe o masina si il zguduia puternic. Degeaba strigam „nu il miscati” ca in vacarmul depe strada nu ma mai auzea nimeni. Copilul nu dadea nici macar un semn ca si-ar reveni. Au aruncat apa pe el, fara niciun efect.La un moment a parut sa miste, dar era ca o carpa.  Copiii continuau discutiile. Avusese loc o bataie, cineva a dat si a fugit. Se pare ca agresorii erau din imprejurimi.

Vorbeam mai demult despre profesionisti. SMURDul a venit uimitor de repede, cred ca s-au scurs vreo 3 minute de cand a strigat femeia ca urmeaza sa vina salvarea si pana au aparut salvatorii. Copilul, intr-adevar, parea sa isi fi revenit usor. Relativ, prin simplu fapt ca a mers pe picioare impleticindu-se pana la salvare. Parea sa nu mai aiba pic de echilibru. Atunci i-am vazut  fata si m-am cutremurat. Tampla stanga era umflata, avea probabil un hematom din cauza loviturilor primite. Fata ii era plina de sange. Salvarea a ramas pe loc, inautru cadrele medicale pareau sa incerce sa il resusciteze. Cel mai probabil copilul isi pierduse din nou cunostinta . Intre timp a aparut si politia. Politistii au inceput sa vorbeasca cu o parte dintre copii. Nu auzeam tot, dar am inteles ca cel care l- a agresat pe pustiul care acum se afla in salvare a lovit cu un obiect, iar dupa ce l-a lasat lat a fugit. Un alt copil striga „ce am facut sa vina peste noi cu cutite?”  Eram inspaimantata. Este vorba despre niste copii care nici nu se afla in pragul adolescentei. Copii!A mai venit o a doua salvare, iar politistii au continuat sa intrebe in stanga si in dreapta prin marea de pustime adunata. Eu in locul lor nu as fi stiut cum sa procedez, tocmai din cauza varstei victimei, a martorilor si a infractorului. Copilasii au inceput sa se agite si, probabil la indemnul celor de la salvare sau politie, sa strige ca cineva sa anunte familia. Am inteles ca nu a raspuns nimeni, copilul era singur acasa. Nu incerc sa ma pun in pielea mamei copilului cand  afla ca fiul ei a ajuns in spital in urma unei incaierari. In tot acest timp, in masina Smurdului se vedea agitatie.

lIntr-un final,  masina SMURDului a intors, cealalta salvare si masina politiei au eliberat strada sa faca loc masinii cu victima.  Dupa plecarea echipajelor, gasca de copii s-a risipit. Mi-as dori sa gasesca faptasul. Mi-as dori ca acesti copii sa isi invente ceva din tot ce s-a intamplat. Si mi-as fi dorit sa nu se fi intamplat.

2 gânduri despre „Violenta infantila

  1. Poate fi si asta. Pe de alta parte, exista parinti care sunt atat de ocupati incat nu mai stiu ce fac copii lor in fata blocului. In plus, apare din ce in ce mai des tipul de lider care reuseste prin „smechereala”, model pe care copiii, de multe ori nesupravegheati indeajuns, si-l insusesc.

Lasă un răspuns

