ganduri · Uncategorized

Despre fumat

De cateva zile ma bantuie gandul sa ma las de fumat. Realizez ca am inceput sa fumez cu 11-12 ani in urma, timp in care nu m-am imaginat niciodata nefumatoare, dar numarul de tigari s-a majorat considerabil.

Mi-am amintit cum au aflat ai mei. De fapt, asa am calculat anii de cad am devenit vicioasa.  Fumam de vreo doua -trei luni, dar acasa nu ma simtise nimeni. Cand m-au aflat, eram cu ai mei intr-o tara araba, in Siria mai exact. Musulmanii au acest obicei de a se ruga de cinci ori pe zi, iar prima rugaciune este undeva pe la ora 5 dimineata, iar in tot Damascul rasuna a rugaciune, fiindca fiecare moschee are si boxe. Ma trezisem din putinul somn tras din cauza rugaciunii, oricum nu putusem sa dorm din cauza caldurii, a drumului cu peripetii pe care il parcursesem (poate vreodata o sa am chef sa povestesc), asa ca mi-am scos din punga cu chiloti pachetul de tigari si am iesit afara, la o pipa, convinsa ca ai mei vor dormi dusi la acea ora matinala.  Trageam cu satisfactie din noua mea descoperire, cand aud in spate : „ce faci Tzoanca?”. Era tata (de la el mi se trage cu tzoanca). Ce puteam sa ii zic? ca au luat frunzele din hartie foc si eu suflam sa se stinga? Nu. Am spus simplu, dar rusinata: „fumez”. „Bine ca te-ai gandit sa iesi afara, ca sa nu ne dai foc. Sa nu te afle mami.” M-a aflat si mami pentru ca nu m-a rabdat si am fumat si in camera, iar ventilatorul desi usias, nu reusea sa scoata fumul din camera aceea incinsa. Cu mama a fost mai dificil. Mama nu a fost niciodata fumatoare. Tocmai de aceea a intrat si mi-a zis „miroase a fum de tigara. Ai fumat!”. Am vrut in prima faza sa neg evidentul, dar am renuntat. Nu ma pricep sa mint, asa ca am riscat ceea ce stiam ca o sa se intample. A plans si mi-a fost ciuda, am fost chiar trista. A plecat spunand „daca afla taica-tau…” Nu i-am zis pe atunci ca tata deja stia. Chiar am fost trista atunci. Asta nu m-a oprit sa fumez de mai bine de un deceniu incoace.

Lasă un răspuns

