Uncategorized

Coloratura in lumea copiilor

O singura zi nu am fost carcotasa, in ziua de Paste. Astazi voi fi din nou si, cred eu, pe buna-dreptate. Ieri am fost in Oraselul copiilor cu nepoata mea.  Inca de cand am ajuns in zona parcului am bodoganit scurt in barba. Nu am putut intra nici macar doi metri pe strada paralela cu parcul,  fiindca masina care a intrat inainte, dupa 5 metri se chinuia sa iasa cu spatele din buluceala aia de masini parcate care pe unde. Cu „tu-ti parcarile curului, vreti bani, saltati masini dar locuri de parcare ioc” in gand, am iesit sa caut un petec de pamant unde sa imi odihnesc bombonul cat ne plimbam noi prin parc.

In fine, am rezolvat-o si p’asta, hai in parc. O buluceala colorata ca de abia inaintam. Mi-am zis de cum am intrat ca aceasta plimbare va fi extrem de scurta. Aveam un obiectiv clar : cordelinele. Ne strecuram cu greu in multimea aceea de comercianti ambulanti, care vindeau jucarii de doi lei la preturi exorbitante, vata de zahar pe bat, floricele si alte cele,  adolecenti rebeli, precupete cu fuste largi si lantoage uriase. In loc sa ma relaxez la o plimbare de voie, am stat sa imi pazesc geanta si sa ma feresc de grupuri de tineri kamikaze care se izbeau de cei care veneau din directia opusa. La un moment dat ceva m-a izbit rau! Nu era o persoana, ci un miros oribil de peste prajit amestecat cu fum de mititei la gratar. Pe un recipient din aluminiu vad hamsii prajite, iar o precupeata dodoloata  vindea pestele sub cerul liber doritorilor . Nu m-am uitat daca are manusi idn plastic, dar as fi capabila sa pun pariu ca nu.  Cu o mana ma tineam de nas, cu alta imi tineam geanta, iar cu coatele indoite imi faceam loc.  Din timp in timp mai aparea cate un smoc urias de baloane in forma de iepurasi si, intuitiv, trecatorii faceau loc coloraturii aerate uriase. Nu de alta, dar in spatele baloanelor, in mod inevitabil, era cate o precupeata pe care daca ai fi lovit-o te-ar fi luat cu „manca-ti-as”. Si chiar ti-ar fi mancat ceva. Ficatii prin vreo scena umilitoare.

Ajungem la „cordelinele” mult dorite. Numesc cordeline jucaria aceea in care copii sunt prinsi cu un ham intre picioare, ham ce se continua cu niste corzi elastice,  legate de niste stalpi inalti, iar astia mici isi iau avant si topaie pe  trambulina sa se inalte cat mai mult. La „cordeline” era coada. Normal. Aia mica era nerabdatoare. Adevarul e ca o intelegeam. Nu am vazut un alt copil care sa faca un spectacol mai reusit la acel aparat, care sa faca atatea tumbe si sa sara atat de sus. Am asteptat. I-a venit randul si s-a topait de i s-au inrosit urechile. In jur parintii spuneau „sari ca fetita!” Cele trei minute expirau, iar eu comentez langa baiatul care opera masinaria ca ar trebui sa ne dea o tura moca, fiindca ii facem reclama. Nu ne-a dat o tura moca, dar i-a facut semn celei mici sa mai faca niste tumbe.

Am plecat si de aici. Ne-am mai jucat la niste rahatele, am mers pana in capatul parcului si am decretat: hai acasa. La iesirea din parc  am intrat la McDonalds. Acolo aceeasi calcatura de picioare, aceleasi coate in gura cauzate de aglomeratie. Am luat pachetelul cu papa copilului si am tot mers. Nu mai merg in zi de sarbatoare in acest parc, chiar de as auzi bocete ore in sir.

Această prezentare necesită JavaScript.

2 gânduri despre „Coloratura in lumea copiilor

  1. Hristos a inviat🙂
    Mie-mi place forfota aia de balci. E adevarat ca am nervi de ea maxim de doua ori pe an, de preferinta in concediu :)) dar cand am, imi place.

    PS. Cum ai facut shmecheria asta de se schimba pozele singure?😛

  2. Adevarat a inviat! Forfota de balci, acela veritabil, eventul satesc, imi place si mie pntur scurta vreme ma distreaza sa ma uit. ieri nu era forfota, era inghesuiala, imbranceala… Iar coloratura tindea spre negru.

    Dupa ce am incarcat pozele, in loc de galerie, am ales slideshow. Am facut-o sa evit ca postul sa arate ca un sul de hartie igienica desfacut, in cazul in care as fi adaugat toate pozele din slide. :))

Lasă un răspuns

