Amintiri din vacante · fun · Tara mea cu ochi frumosi · timp liber

Paste cu primavara in suflet

Ziua de azi, ziua de Paste a venit odata cu un soare bland de primavara si un vant abia simtit. Incurajati parca de sarbatoare copacii au inflorit ca intr-o explozie, florile au aratat mai stralucitoare, vrabiutele au ciripit dis de dimineata cat le-au tinut ciocurile marunte.

Astazi am ales sa dau o fuga pana la Manastirea Comana, o manastire cetate construita in timpul domniei lui Vlad Tepes, 1461 mai exact, aflata la o aruncatura de bat de Bucuresti, dar despre care nu am auzit nimic. Doar un indicator pe care l-am vazut in trecut, m-a indemnat sa aflu mai multe despre acest loc.

Parasesti drumul Bucuresti -Giurgiu in Adunatii Copaceni, unde se arata un indicatator de Comana. Daca drumul national este cel cunoscut (acum fata de odinioara este si mai bun pe portiunea Adunati), odata ce ai schimbat directia de mers, lucrurile stau diferit. Desi este o zona de ses, drumul nu pridideste sa se intortocheze usor, sa se condimenteze cu mici curbe , iar cat vezi cu ochii verdeata proaspata abia mijeste. Exista portiuni, nu prea lungi, dar acute, unde „condimentele” drumului se transforma in iuteala dureroasa a gropilor de Romania.  Esti nevoit sa faci  slalom si sa sustii proba de indemanare printre imensitatile adanci si gri ale asfaltului.

Am ajuns la Comana la pranz, cu putin inainte de slujba.  Locul pare alocuri o ruina. Pentru ca asta este : langa manastirea reconsolidata de-a lungul timpului, s-au pastrat ruinele vechii cetati. Locul arata fabulos. Calugarii  isi vedeau de bunul mers al vetii monahale, cativa vizitatorii se lasau  dezmierdati de soare pe bancile din curte manastirii, ruinele vechii cetatii pare sa pazeasca acest calm al unei frumoase zile  de sarbatoare. In spatele manastirii se intrezareste arhitectura veche a locului, iar Neajlovul pare sa strajuiasca cetatea si istoria ei. Tot in spatele cetatii era un cotet cu iepurasi, de fapt iepuroi uriasi care isi sapau gropi adanci in pamant. Portile principale ale vechii cetati arata drumul spre o alta epoca.

Această prezentare necesită JavaScript.

Un calugar bate toaca. E timpul ca enoriasii sa mearga la slujba.

Va urez Paste fericit si liniste tuturor!

3 gânduri despre „Paste cu primavara in suflet

  1. PS🙂 nu am fost niciodata, dar am citit despre manastirea Comana in cartile lui Ioan Dan, si daca memoria nu ma inseala e primul subiect despre care am vorbit noi, ever🙂 Acu mi s-a facut chef sa citesc si cartile alea….:)

  2. Hristos a inviat!:
    Da. Asa este, manastirea se afla in codrii Vlasiei de odinioara. Inca exista o padure frumoasa, chiar protejata prin lege, cred ca se numeste simplu Comana🙂 Si da, asa este prima oara am vorbit despre Cavalerii de Ioan Dan.🙂

Lasă un răspuns

